Baimės fiziškumas

Kas priverčia susirūpinti dėl vaiko baimės.

Atsikėliau šiandien anksčiau. Prieš tai planavau tęsti ŠYPSENĖLĖS ruošimą spaustuvei. Tačiau prisėdau prie kompo ieškoti atsakymų - kaip dar galėčiau padėti savo vaikui nugalėt savo baimę.
Baimė perėjo į fizinį lygmenį: galvos, pilvo skausmai, pykinimas... Suvedus požymius internete radau gerą straipsnį https://childmind.org/.../anxious-stomach-aches-and.../
Mes dabar esame pirmoje patikrinimo stadijoje - tikrinamės pas daktarus, ar skausmai nėra ligos priežastis.
Požymiai man rodo, kad skausmų priežastis - baimė. Aišku, lauksiu daktariškų patvirtinimų.
Šiandien kilo man mintis sukurti mažą schemą, kuri padėtų vaikui nugalėti savo baimę. Juo labiau kai artėja pusmečio atsiskaitymai...

Ši schema koncentruoja vaiko dėmesį į tai, kad tai ką jis galvoja ir daro, keičia tai ką jis jaučia. Vaikams lengviau keisti veiksmus, nei mąstymą.
Pakeitus veiksmus - keisis ir savijauta.


Kokie gali būti atliekami veiksmai?
*gilus kvėpavimas (deja, užėjus priepuoliui vaiko nepriversi giliai kvėpuoti... džiaugiuosi radusi ŽVAKUTES - rodai vaikui rankos pirštus ir jis turi "užpūsti" pirštus. Vaikui gerai įkvėpus ir išpūtus orą vienas pirštas užlenkiamas. Ir taip vienas po kito užlenkiami visi rankos piršai. Ir vaikas atsipalaiduoja. Net nusišypso :)
*atskirti baimę nuo savęs (duoti jai vardą). Baimei užėjus - vaikas lai kalba su savo baime.
*ir galiausiai, kad vaikas galėtų nustatyti, kad fizinio skausmo priežastis - jo baimė.

Lunos kraujo tyrimai buvo pakankamai geri. Dėl paspartėjusio augimo trūko kiek geležies. Tad galvos ir pilvo skausmai buvo ne fizinės, o emocinės sveikatos trūkumo pasėkmė.

Kaip ir nujaučiau, visgi baimė ėdė mano vaiką iš vidaus...

Galų gale išsiaiškinome Lunos sveikatą gadinančios baimės priežastį.

Mergaitės emocinė būklė suprastėdavo tomis dienomis, kada turėdavo eiti į tam tikrą pamoką muzikos mokykloje. Kaip paaiškėjo, ten buvo sudarytos prastos mokymosi sąlygos. Na ir dar vaikui nebuvo prie širdies tai, kas buvo dėstoma..

Kai nutraukiau šias pamokas, Lunos emocinė ir fizinė būklė susitvarkė.

Po šios patirties mergaitė suvokė, kokį stiprų poveikį daro jos mintys. Nuo tada suprato, kad galvos ar pilvo kylantis skausmas - nevaldomos baimės poveikis. Supratusi, kad ji pati sau sukelia šį skausmą, Luna, atlikdama anksčiau minėtus pratimus, pati pradėjo stengtis valdyti savo emocijas.